کفپوش پشت چسب دار

کفپوش پشت چسب دار

تا به حال به فکر تعویض کفپوش‌های خانه یا محل کار خود افتاده‌اید ؟ به دنبال محصولی اقتصادی و مقرون به صرفه برای طراحی دکوراسیون داخلی هستید ؟

در سال‌های اخیر کفپوش‌های متنوع و گسترده‌ای به بازار عرضه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها جایگزین مصالحی همچون بتن، چوب، سرامیک، سنگ و ... شده است. یکی از این کفپوش‌ها، کفپوش پشت چسب‌ دار است.

کفپوش‌های چسبی که چندین سال است به صنعت دکوراسیون داخلی وارد شده است، زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد و در برگیرنده اکثر مشتریان است. اگر شما هم علاقمند به ایجاد تغییر در محیط داخلی خانه یا محل کار خود هستید و به تمایل دارید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

در این بخش عناوین زیر را بررسی خواهیم کرد :

  • کفپوش پشت چسب‌ دار چیست ؟
  • معایب کفپوش پشت چسب دار
  • نحوه نظافت کفپوش پشت چسب دار

کفپوش پشت چسب دار  چیست ؟

می‌توان گفت که یک نوع سبک کفپوش است که هم سریع نصب می‌شود و هم قیمتی اقتصادی دارد. کفپوش چسبی که اکثر افراد با آن آشنا هستند، چند سالی است که محبوبیت بسزایی کسب کرده است و علت آن مزایای بیشمار این محصول است که در زیر آورده شده است:

  1. یکی از مزایای کف پوش پشت چسبدار، تنوع رنگ و طرح گسترده آن است. از جمله طرح‌های محبوب این محصول شامل طرح شبه چوب، چوب و سنگ می‌شود.
  2. کفپوش‌های چسبی مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد.
  3. محصولی مناسب و مقاوم در برابر نور خورشید است و از از طول عمر بالا و ماندگاری زیاد برخوردار است.
  4. نصب کفپوش پشت چسب دار بسیار آسانتر از سایر کفپوش‌ها است.
  5. برش زدن این محصول بسیار در هنگام نصب بسیار آسان است و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.
  6. از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش چسبی می‌توان به قابلیت قابل شستشو بودن آن اشاره کرد.
  7. قیمت کفپوش پشت چسب دار در مقایسه با سایر کفپوش ها مقرون به صرفه است.
  8. اگر طرفدار محیط زیست هستید، کفپوش‌های چسبی محصولی مناسب برای شما خواهد بود؛ زیرا برای تولید آن نیاز نیست که به سراغ طبیعت برویم.
  9. برای نصب کفپوش‌ها دیگر لازم نیست که از چسب‌های مخصوص استفاده کنید و دیگر خبری از بوی آزار دهنده چسب یا کثیف کاری نخواهد بود.

معایب کفپوش چسبی

در قسمت فوق، مزایای استفاده از کفپوش‌های چسبی را مطالعه کردید. نکته‌ای که وجود دارد این است که این محصول همانند سایر کفپوش‌ها دارای یک سری معایب است که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت.

معایب کفپوش پشت چسب دار به شرح زیر است :

  1. کفپوش پشت چسب دار همانند کفپوش‌هایی مانند لمینت و پی وی سی تایلی دارای کلیک نیست و اتصال آن در دراز مدت چندان مستحکم نخواهد بود.
  2. کفپوش‌های چسبی مقاومت زیادی در مکان‌های پرتردد از خود نشان نمی‌دهند.
  3. افزایش دما و حرارت زیاد منجر به باز شدن چسب کفپوش‌ها و سرانجام جدا شدن آن‌ها می‌شود.

نحوه نظافت کفپوش پشت چسب دار

توجه داشته باشید که بهترین و ساده‌ترین روش برای نظافت و تمیز کردن کفپوش پشت چسب دار، جارو کردن مرتب سطح آن و استفاده از تی با رطوبت پایین است. گرد و خاک موجود در سطح کفپوش و دانه‌های ریز و درشت شن و ماسه مانند یک سنباده عمل می‌کنند و سطح کفپوش را خراش می‌دهد؛ لذا در هنگام جارو کردن سطح کفپوش از سری مخصوص جارو برقی استفاده نمایید.

نکته دیگری که در هنگام نظافت کفپوش‌های چسبی باید در نظر بگیرید این است که استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی در هنگام تمیز کردن کفپوش‌ها ممکن است که به کفپوش‌ها آسیب بزند؛ لذا بهتر است که از مواد شوینده مخصوص یا شامپو برای تمیز کردن سطح کفپوش‌ها استفاده نمایید.

طریقه نصب کفپوش پشت چسب دار

یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان بعد از خرید کفپوش پشت چسب دار این است که چگونه می‌توان کفپوش را نصب کرد؟ گفتنی است که مهم‌ترین ویژگی این محصول در مقایسه با سایر محصول‌‌ها، سهولت در نصب آن است؛ بدون شک نصب کفپوش پشت چسب دار در مقایسه با سایر کفپوش‌ها مانند کاشی، سرامیک، لمینت و ... به مراتب ساده‌تر است. با این وجود توجه به نکات زیر در هنگام نصب کفپوش ضروری است :

  1. برای نصب کف پوش پشت چسبدار تنها کافی است که کاغذ پشت تایل‌ها را جدا کنید و کفپوش را در محل مورد نظر قرار دهید.
  2. کفپوش‌های چسبی محصول مناسبی برای کف‌های غیر مسطح، شیاردار، ناصاف و .. نیستند؛ لذا قبل از نصب این محصول باید سطح مورد نظر به خوبی تسطیح زیر سازی شود. برای مثال، اگر کاشی‌ها ترک خوردگی دارند یا قسمتی از سرامیک‌ها شکسته است، فضای خالی بین آن‌ها با استفاده از بتونه و سیمان پر شود و هیچ فضایی بین سرامیک‌ها باقی نماند.
  3. همانطور که در بالا نیز عنوان کردیم، انواع کفپوش پشت چسب دار ضد آب و رطوبت هستند و می‌توان از آن‌ها در اماکن مختلف مانند آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی استفاده کرد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در هنگام نصب کفپوش پشت چسب دار باید کف محل مورد نظر به طور کامل خشک باشد؛ زیرا رطوبت مانع چسبندگی کامل کفپوش می‌شود و نتیجه نهایی کار چندان مورد قبول نخواهد بود.
  4. بهتر است که قبل از نصب کفپوش‌ها سطح زمین را به خوبی تمیز کنید؛ زیرا گرد و خاک یک مانع جدی برای نصب کفپوش‌ها هستند. به همین دلیل، حتما هرگونه کثیفی مانند بتونه اضافی، خاک، شن و ماسه و ... را از کف ساختمان تمیز کنید.

قیمت کفپوش پشت چسب دار

با توجه به اینکه کفپوش پشت چسبدار کیفیت و انواع مختلفی دارد، قیمت آن در بازار نیز بسیار متفاوت است و می‌توان گفت که به عوامل متعددی مانند جنس، ضخامت، برند، ضریب مقاومت، متراژ اتاق، هزینه حمل و نقل و نصب وابسته است؛ لذا برای آگاهی دقیق از قیمت تمام شده محصول مورد نظر بهتر است که با مشاورین فروشگاه فرتاک دیزاین تماس گرفته و متراژ مورد نظرتان را در اختیارشان قرار دهید.

سخن پایانی ‌

در مطالب فوق یک شرح کلی از کفپوش پشت چسب دار ارائه کردیم. اکنون می‌توانید با برقراری تماس با مشاورین و متخصصین مجموعه فرتاک دیزاین اطمینان خاطر کسب کنید که این محصول مناسب نیاز و خواسته‌های شما است یا خیر!

در آخر امیدواریم که مطالب این بخش مورد توجه شما قرار گرفته باشد.