لمینت طرح سنگ

لمینت طرح سنگ

لمینت طرح سنگ

چندین دهه از ظهور انواع لمینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در صنعت ساخت و ساز می‌گذرد. این محصول بهترین انتخاب برای بازسازی و ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی منزل است؛ زیرا روکش و لایه این دسته از محصولات باعث زیبایی هرچه بیشتر و ماندگاری بالای آن‌ها می‌شود.

از بروز ترین و ترندترین انواع لمینت می‌توان به لمینت طرح سنگ اشاره کرد. این محصول بسته به نیاز شما می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. در ادامه مطالب قصد داریم تا به بررسی مزایا، معایب و بیان مشخصات لمینت طرح سنگ بپردازیم. اگر شما هم در هنگام انتخاب لمینت مورد نیاز دچار تردید شده‌اید، تا آخر مطالب ما را همراهی نمایید.

لمینت طرح سنگ چیست؟

مشخصات لمینت طرح سنگ شبیه به پارکت است اما همانطور که می‌دانید پارکت‌ها غالبا دارای بافت چوب هستند اما لمینت‌های طرح سنگ با استفاده از روکش هایی متفاوت و شبیه به بافت سنگ تولید می شوند و نمایی متفاوت ایجاد می کنند.

امروزه همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی، صنعت ساختمان سازی نیز پیشرفت کرده است و تولید کنندگان قادر هستند تا با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته به تولید به روزترین محصولات از جمله لمینت طرح سنگ بپردازند. این محصول به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد یک گزینه ایده آل برای دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان به حساب می‌آید.

از مشخصات لمینت طرح سنگ می‌توان به این مورد اشاره نمود که دارای یک لایه روکش یا دکور و یک لایه محافظ ضد خش هستند که باعث مقاومت  و ماندگاری بالا محصول می‌شود.

تنوع گسترده این محصول باعث شده تا مشتریان بتوانند از آن در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده نمایند. حتی ممکن است که سلیقه شخصی طراحان و یا مراجعه کنندگان در انتخاب نوع لمینت و چیدمان آن باعث ایجاد نمایی منحصر به فرد در نمای ساختمان شود؛ لذا بهتر است که برای آگاهی بیشتر از کاربردها و مشخصات لمینت طرح سنگ با مشاورین و طراحان فروشگاه فرتاک دیزاین مشورت نمایید.

کاربردهای لمینت با نمای سنگ به شرح زیر است :

  • محیط های اداری و تجاری
  • محیط های مسکونی با طراحی مدرن
  • قابل نصب در آسانسورها

متریال لمینت طرح سنگ چیست ؟

  1. یک لایه ملامینه زیرین
  2. مغز HDF
  3. لایه دکور یا طرح پارکت
  4. لایه Overlay یا محافظ پارکت

مزیت لمینت طرح سنگ چیست ؟

انواع لمینت‌های طرح سنگ جایگزین خوبی برای محصولات چوبی و سنگی هستند. دیگر مزایای این محصول به شرح زیر است :

  • تحمل و مقاومت بالا در برابر دما
  • نصب آسان و سریع در مقایسه با سنگ
  • وزن سبک
  • امکان نصب بر روی انواع متریال کف
  • مقاوم در برابر آب
  • تنوع طرح و رنگ گسترده
  • بهترین عایق گرما و صدا

لمینت طرح سنگ بهتر است یا سرامیک ؟

یکی از سوالات مشتریان در هنگام خرید لمینت طرح سنگ این است که " لمینت با طرح و ظاهر سنگ بهتر است یا سرامیک؟"

قبل از انتخاب مصالح مناسب برای فضای داخلی و خارجی ساختمان باید فاکتورهای مختلفی از جمله عملکرد آن، شیوه نگهداری، میزان مقاومت، قیمت و ... را در نظر بگیرید. به طور کلی، بهتر است که بخش‌هایی از خانه مانند آشپرخانه و سرویس بهداشتی را سرامیک و دیگر قسمت‌ها را لمینت کنید.

برای پاسخ دادن به سوال فوق قصد داریم تا در این بخش به بررسی مزیت لمینت طرح سنگ در مقایسه با سرامیک بپردازیم. اگر شما هم نمی‌دانید کدام محصول برایتان بهتر است، تا آخر این بخش همراه ما باشید.

1.هزینه و مدت زمان نصب

از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو محصول می‌توان به شیوه و مدت زمان نصب آن‌ها اشاره کرد. مجموع قیمت لمینت طرح سنگ و نصب آن از مجموع هزینه‌های خریداری و نصب سرامیک کمتر است. نصب لمینت‌ها بسیار آسان بوده و حتی بدون نیاز به نصاب و نیروهای ماهر قابل نصب خواهد بود.

2.زیبایی ظاهری

بسیاری از افراد در هنگام خرید لمینت طرح سنگ مجذوب زیبایی این محصول می‌شوند. همانطور که در مطالب فوق بیان شده است، امروزه لمینت طرح سنگ در رنگ و طرح‌های مختلف تولید شده و با هر سبک از دکوراسیون داخلی ساختمان قابل ست کردن است.

3.دوام و طول عمر

لمینت و سرامیک، هردو، مقاومت و دوام بالایی دارند اما ماندگاری سرامیک‌ها کمی بیشتر از لمینت طرح سنگ است. همچنین مقاومت بیشتری در برابر حرارت و رطوبت از خود نشان می‌دهد. طول عمر سرامیک‌ها حدود 40 سال و ماندگاری لمینت‌ها حدود 7 تا 20 سال است. البته هر دو محصول در اثر ضربه‌های فیزیکی در معرض شکستگی قرار دارند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تعویض لمینت طرح سنگ از سرامیک‌ها کم هزینه‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

4.عایق صدا و گرما

مزیت لمینت طرح سنگ این است که یک عایق برای گرما و صدا به حساب می‌آید. سرامیک‌ها به صورت فیزیکی سرد هستند و قدم زدن بر روی آن‌ها در فصول سرد سال باعث درد مفاصل می‌شود. در صورتی که لمینت‌ها دمای متعادلی دارند و مانند یک عایق در برابر سرما و گرما عمل می‌کنند.

یکی دیگر از برتری‌های لمینت طرح سنگ در مقایسه با سرامیک‌ها این است که لمینت‌ها بهترین عایق صدا بوده و انتخابی ایده‌آل برای مکان‌های پر رفت و آمد به حساب می‌آید.

5.لغزنده بودن

متاسفانه سطح سرامیک‌ها در صورت خیس شدن سُر و لغزنده می‌شود؛ لذا لمینت طرح سنگ انتخاب مناسب‌تری برای خانواده‌های دارای فرزند کوچک و افراد کهنسال می‌باشد.

قیمت لمینت طرح سنگ و نصب آن چقدر است ؟

یکی از فاکتورهای مهم برای مشتریان در هنگام خرید لمینت طرح سنگ، قیمت آن است. در گذشته، قیمت این محصول بسیار گزاف و گران بود. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تولید کنندگان برتر، قیمت لمینت طرح سنگ کاهش چشمگیری پیدا کرده است. یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت این محصول، تولید بهترین و با کیفیت‌ترین نمونه‌های لمینت در داخل ایران است. در نتیجه شما می‌توانید بهترین لمینت طرح سنگ را با هزینه‌ای کمتر از گذشته خریداری کرده و از آن در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمایید.

سخن پایانی

در مطالب فوق مشخصات لمینت طرح سنگ که یکی از جدیدترین و پرکاربردترین المان‌ها در صنعت ساختمان سازی است را ارائه کردیم. این محصول مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی دارد و بهترین جایگزین برای محصولات سنگی سنگین وزن و گران قیمت خواهد بود.

تیم حرفه‌ای و متخصص فروشگاه فرتاک دیزاین رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان را الویت کار خود قرار داده و قیمت لمینت طرح سنگ را در کمترین حد ممکن در نظر گرفته‌ است تا از این طریق، یک خاطره به یاد ماندنی از خرید برای مشتریان خود رقم بزنند.